تبلیغات
تعلیم و تربیت در منظر قرآن و عترت

گلبرگ های تربیت-1




چه جهت مقدسی است آنگاه که انسان بعد از سالها رنج و تکاپو می فهمد که هنوز هیچ 

نمی فهمد و چه علم نامقدسی است وقتی (خدا) در متن آگاهیهایت نباشد.

عادت نکرده ایم خویش را تجزیه وتحلیل کنیم به همین دلیل هم تجزیه می شویم وهم تحلیل می رویم.

اگر تمامی سال(زمستان) بود فاجعه تلخی بود اگر از تصور چنین فاجعه ای می هراسی لحظه ای بیندیش مبادا چهار فصل تو همیشه یک فصل باشد آن هم زمستان.

معلم خوب معلمی است که هر شب مشق خود را بنویسد و در کلاس خود را خط بزند.

هیچ چیز گرانبها تر از لبخند نیست و اتفاقا" تولیدش بسیار آسان.

معلم هنرمند لبخندش را به تعداد دانش آموزان تکثیر می کند.

کمال اهل (زمین) آن است که با (آسمان) آشتی کنند.

بیایید گاه نیز با سکوت حرف بزنیم هر کس همیشه با گفتن انتقال مفهوم می کند سخن گفتن نمی داند.

برای خوب شدن بهتر است کار خوب نکنیم از بدیهایمان بکاهیم . 

(اجتناب السیئات افضل من اکتساب الحسنات) حضرت علی(ع)

اول معلم خداست و او صد و سیزده درسش را با (رحمت)آغاز کرده و یک درسش را با (غضب).

منبع:گلبرگهای تربیت
مولف:دکتر محمد رضا سنگری
انتشارات:انتشارات انوار آذر ماه ۱۳۷۴



بروز رسانی شده در : یکشنبه 6 تیر 1395 06:24 ب.ظ
تاریخ ارسال : شنبه 5 دی 1394 04:23 ب.ظ نویسنده : روح الله دوستی
  • آرشیو ماهانه Monthly Archive

  • صفحات اضافی Static Pages